Wednesday, November 9, 2011

Tingginya tahap KESABARAN kte di HBKL. :)

*google tolong*
Assalamualaikum.



Ramai dan kebanyakkan rakyat malaysia lebih gemar ke HBKL (Hospital Besar Kuala Lumpur) utk berjumpa dgn doktor. KENAPA?? sebab utamanya adalah BAYARAN yg dikenakan AMATlah murah dan mampu bg setiap rakyat di negara ini. ;) kan?kan? RM 1 bg kesemua rawatan yg diberikan. Kalau di swasta...erm...erm...boleh mencecah ratusan ringgit. BETUL tak? HUHUHU.

Apabila kita berada  di HBKL,tentu dan pastilah MEMERLUKAN KESABARAN yg amat dan amat dan amat TINGGI. ha... mana taknye, sebelum berjumpa doktor kita perlu menunggu giliran. BETUL? bpe lama?ouihh! paling tidak setengah jam @ 30 minit. kan? kemudian kita mendapat nombor bilik doktor yg akn kita jumpe tu. TUNGGU GILIRAN lg. oihh! yela..kan ramai sgt org..jd mmg wajib lah tunggu giliran tu..tak kiralah kau sapee. WAJIB ikut giliran. dah jumpa doktor kena pergi ambil ubat pula di FARMASI yg disediakan. Sesampai jea kat FARMASI tu.. WOAHHH! penuh!penuh dgn org.. jd nk tanak kenalah pergi ambil numbor giliran utk mdptkan ubat2 kte tu. MENUNGGU lagiii.. see... KESABARAN AMAT DIPERLUKAN DI SINI kann? :D mestilah. bayar RM1 kenalah SABAR. 


Kadang2 tu kesian pun ada tgk warga2 emas mnuggu mcm kte2 ni...even ada kaunter WARGA EMAS dan OKU di kauter 9 dan 10, TAPII mereka tetap menunggu utk berjumpa doktor di bilik yg ditetapkan. mmg warga tua yg penyabar kan.. ;)


JADI sesiapa yg tidak memilik sifat sabar yg tinggi perlulah BERKORBAN wang ringgit pergi ke KLINIK atau HOSPITAL SWASTA. okayh? :)

Sy tabikkk springgg mereka yg sabar di HBKL.. haipp!haipp! ;D

No comments: